30 Mart 2011 Çarşamba

zeytinyağlı kereviz yemeği

kerevizi ilk defa pişirdim ve ilk defa yedim.
neden bilmem biz hiç kereviz yapmazdık
bir deneyeyim bakalım dedim.
sonuç çok beğendim. gayet hoş hafif bir tat.

zeytinyağlı kereviz yemeği


malzemeler
ben 2-3 kişilik anca yaptım (deneme olduğu için)
siz miktarı arttırabilirsiniz.
yarım kg kereviz
1 orta boy patates
2 adet havuç
yarım su bardağı kadar bezelye
1 orta boy soğan
1 su bardağı portakal suyu
1 tatlı kaşığı şeker
bir tutam tuz - zeytinyağı

yapımı
tarif araştırırken bir sitede okumuştum unlu su kerevizi karartmıyormuş. başka bir yerde de limonu okumuştum. bende ikisini birlikte uyguladım.
bir kaba su doldurdum 1 yemek kaşığı kadar un ekledim limon sıktım kerevizleri hiç vakit kaybetmeden temizleyip üstünü soyup küp küp suya doğradım.
kereviz beklerken soğanı yemeklik ince ince doğruyoruz. yemeği pişireceğimiz tencerede yağ tuz şeker ile soğanları hafif pembeleşene kadar kavuruyoruz.
ardından halka halka doğranmış havuçları ilave edip kapağını kapatıp 2-3 dakika kavuruyoruz.
onun ardından küp küp doğranmış patateslerle suyunu süzdüğümüz kerevizleri tencereye alıp
yine ağzını kapatarak 2-3 dakika kavuruyoruz.
bezelyeleride ekleyip portakal suyunu tencereye ilave ediyoruz.
kaynamaya başladıktan sonra altını kısıp yaklaşık 30 daika kadar kısık ateşte
kerevizler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
afiyet olsun.



ayrıca köftemde test etti onayladı
tavsiye ediyormuş :))    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder