29 Mart 2011 Salı

fırında beşamel soslu karnabahar

seveni kadar sevmeyenide bol olan
bir sebze daha karnabahar :))
ben şahsen sadece kendimize pişiriyorum karnabaharı
misafire hiç yapmadım.
çünkü dediğim gibi sevmeyen olabiliyor.
genelde kızartmasını yaparım
bu sefer fırında beşamel soslu yaptım.
çokda güzel oldu tavsiye ederim.
fakat karnabaharı pek fazla sevmeyen fakat illede yemesi gerekenler için :))
kızartıp sarımsaklı yoğurtlu yenmesini tavsiye ederim.
zira sarımsaklı yoğurdun kullanılıp da güzelleştirmediği bir yemek ben daha tatmadım.

neyse az laf çok iş diyerek tarife geçiyorum.

fırında beşamel soslu karnabahar 

malzemeler
1 küçük karnabahar
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı tereyağı
tuz karabiber
1 bardak kadar rendelenmiş kaşar

yapımı.

karnabaharı parçalara ayırıp çok fazla pişmeyecek hafif diri kalacak şekilde haşlıyoruz. (su kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 15 - 20 dk)
karnabaharın suyunu süzüp fırın tepsisine alıyoruz.
bir küçük tencerede tereyağını eritip unu ilave ediyoruz ve kavuruyoruz.
daha sonra yavaş yavaş sütü ilave ediyoruz (bu arada sosu da karıştırıyoruz).
tuzunu karabiberini ilave edip kaynayınca ocaktan alıp
karnabaharların üzerine döküyoruz.
rendelenmiş kaşarıda en üste ekleyip 190 derecede yaklaşık 20 dk fırınlıyoruz.
afiyet olsun.

birde kızartmasını yaptım
sarımsaklı yoğurtla fotoğraflayacaktım fakat
sarımsaklı yoğurdu hayal ediverin artık evde kalmamış :))





karnabahar kızartması
1 küçük boy karnabahar
2 yemek kaşığı un
yarım su bardağı süt
3 yumurta
sarımsaklı yoğurt
üzeri için tereyağında nane pulbiber

yapımı

karnabaharı yine hafif diri kalacak şekilde haşlıyoruz.
suyunu süzüp biraz ılımaya bırakıyoruz.
ılıdığında 3 yumurtayı geniş bir kaseye kırıp tuz, süt ve unu ilave edip çırpıyoruz.
karnabaharı yumurtaya bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz.
sarımsaklı yoğurtla üzerine tereyağında kızdırılmış pulbiber nane dökerek servis ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder