30 Mart 2011 Çarşamba

yoğurtlu kereviz salatası

yine deneme amaçlı
kerevizimden 3 4 tanesini ayırmıştım
salatasınıda denedim
salatasıda gayet güzel ferahlatıcı
yapımıda çok basit

yoğurtlu kereviz salatası



 malzemeler
yoğurt
sarımsak
kereviz
mayonez
dereotu
ceviz (olmasada olur)
tuz
üzerine zeytin yağı (isteğe bağlı)

malzemelerde miktar vermedim. ne kadar yapmak isterseniz miktarlarını ona göre ayarlayabilirsiniz.
kıvam tutturma gibi bir sorun yok zaten. çünkü çok kolay bir tarif.
sarımsaklı yoğurt hazırlıyoruz.tuz ilave edip içine bir tutam dere otunu ince ince doğruyoruz.
kerevizi rendeleyip yoğurda karıştırıyoruz.(kereviz çok çabuk karardığı için ben direk yoğurdun içine rendeledim )
damak tadınıza göre mayonezide ilave edip karıştırıyoruz.
üzerini ceviz ve dereotu ile süslüyoruz afiyet olsun.


öneriler
ceviz tamamen isteğe bağlı evde yoksa kullanmayabilirsiniz.
fakat cevizin tadı yoğurda çok yakışıyor.
süzme yoğurt çok hoş olurdu aslında
bende evde normal yoğurdu orta boy bir süzgece koyup 15 20 dk bekledim.
suyu baya süzüldü gayet güzel yoğun oldu.
evde olmadığı için dereotu yerine maydonoz kullandım.
üzerine isteğe bağlı olarak 1 - 2 kaşık zeytinyağıda gezdirilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder