29 Mart 2011 Salı

kaşarlı ıspanak

merhaba,
çok fazla ıspanak sevmeyenler için bir tarifim var.
bu tarifle seveceklerini düşünüyorum.
sevenlerde denesin tabiki :))
çok lezzetli oluyor tavsiye ederim.



malzemeler 
750 gr - 1 kg civarı ıspanak
1 büyük boy kuru soğan
2 adet kırmızı biber
2 -3 adet yeşil biber 
1-1.5 su bardağı kaşar peyniri rendesi
zeytinyağı
tuz karabiber

yapımı
öncelikle ıspanakları ayıklayıp yıkıyoruz. büyükce bir tencereye alıp orta hararetli ateşte su katmadan susuz bir şekilde ağzını kapatarak arda karıştırarak haşlıyoruz. (bu aşamada tereddüt etmeyin yanmıyor kesinlikle, ıspanak suyunu veriyor.) (en başta tencereye zor sığan ıspanaklar haşlanınca haliyle tencerenin dibine iniveriyor) haşlanan ıspanaklar süzgece alıp süzülmesi için bekliyor.
biz bu arada soğanı yemeklik ince ince doğrayıp zeytinyeğında (ben zeytin yağı ile ayçiçek yağını karrıştırıp kullanıyorum) kavurmaya başlıyoruz. içine yine ince doğranmış kırmızı ve yeşil biberleride ilave edip kavuruyoruz. 
süzgeçte bekleyen ıspanağı çok fazla zedelemeden hafifçe sıkarak suyunu alıyoruz. orta büyüklükte gelişi güzel doğrayıp soğanlara ilave ediyoruz.
ıspanaklar soğan ve biberlerle birlikte orta ateşte bir kaç dakika kavruluyor.
en sonunda bu karışımı fırınkabına alıp üzerine kaşar rendesini serperek kaşarlar hafif kızarana kadar fırınlıyoruz. 
mayonez bu tada çok yakıştı ben mayonezle süsleyip servis ettim. siz istediğiniz gibi  yiyebilirsiniz.
afiyet olsun.
umarım beğenirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder