28 Mart 2011 Pazartesi

hımmm nefis chesee kek

şahsen benim en sevdiğim tatlıda sıra 
...cheese kek...


Malzemeler
Tabanı için
2 paket yulaflı bisküvi
3-4 çorba kaşığı süt
50 gr tereyağı

Krema kısmı için
2 paket labne peynir
2 kahve fincanı kadar pudra şekeri
4 yumurta
1 küçük paket krema
Bir tutam tuz

Üst sosu istediğiniz sosla yapabilirsiniz
Ben vişne ve vişne jölesi ile yaptım

Ve kelepçeli kalıp

Yapımı:

Öncelikle tabanından başlıyoruz.
Bisküvileri rondoda çekip un haline getiriyoruz.
Süt ve erimiş tereyağını ekleyip karıştırıyoruz . (korkmayın akışkan olması gerekmiyor. Bastırarak form vereceğiz)
Bu taban malzemesini kelepçeli kalıba alıp kaşıkla yada elimizle bastırarak tabana sıkıca yayıyoruz.
Biz peynirli karışımı hazırlarken tabanı biraz derindondurucuda bekletiyoruz.
Gelelim üst karışımına
Yumurtaların sarısı ile beyazını ayırıyoruz. (Sarısını da beyazını da kullanacağız fakat ayrı olarak)
Beyazları bir tutam tuz ekleyerek mikserde yüksek devirde kar haline gelene dek çırpıyoruz.
Sarıları ise ayrı bir kapta pudra şekeri ve krema ile çırpıyoruz. 2 paket labne peynirinide karışıma ekliyoruz ve çırpıyoruz.
Kar haline getirdiğimiz yumurta beyazlarınıda karışıma ekliyoruz. Tahta bir kaşıkla köpükleri çok fazla söndürmeden alt üst ederek karıştırıyoruz. (bu aşamada mikser kullanmıyoruz. Çünkü köpük halindeki yumurta beyazlarını söndürmemek gerekiyor)
Karışımda hazır.
Tabanı dondurucudan alıp karışımı üzerine döküyoruz. Önceden ısıtılmış 170-180 derece fırında 40 dk kadar pişiriyoruz. Kalıbı çıkardığımızda üst karışım sallanmıyorsa, sulu kıvam katılaşmışsa, üstü hafif kızarmışsa pişmiş demektir.
Şimdi chese kekimizi biraz ılıtıyoruz.
Üstüne ben vişne döşeyip vişne suyu ile hazırladığım vişne jölesi gezdirdim.
Çikolatalı limonlu portakallı çilekli değişik soslarla da hazırlamak mümkün.
Örneğin limonlu yaptığımda krema karışımına limon suyu ve limon kabuğu rendesi ekleyip
Üzerini limonlu jöle ile süslüyorum.
Bir defada mandalin dilimleri ile süsleyip yine limonlu jöle gezdirerek yapmıştım.
Ve aslında geldik en önemli kısıma
Chese kek hemen yapıp yiyelim türünden bir tatlı değil
Maksimum tat için mutlaka 1 gece buzdolabında bekletin
Hatta 2 gece beklediğinde dahada güzel oluyor.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder