29 Mart 2011 Salı

fırında kabak mücver

günleriniz, yemekli davetleriniz, pazar kahvaltılarınız için
lezzetli bir alternatif


fırında kabak mücver

malzemeler
5 - 6 adet orta boy kabak
4 yumurta
6-7 adet taze soğan
yarım demet dereotu
yarım demet maydanoz
zeytinyağı
1 su bardağı kadar un
1 paket kabartma tozu
100 gr kadar beyaz peynir
1 tutam tuz
1 tutam pul biber
isteğe bağlı üstü için bir tutam çörek otu


yapılışı

kabakları soyup rendeleyelim. çok fazla zedelemeden hafifçe suyunu sıkıp
karıştırma kabına alalım.
taze soğanları küçük küçük doğrayıp kaba ekleyelim.
maydanoz ve dereotunu doğrayıp kaba ekleyelim.
beyaz peyniri ufalayarak ekleyelim
yumurtaları çırpıp kaba ekleyelim
yağ, tuz, pul biberi ilave edelim.
un ve kabartma tozunuda ekledikten sonra hafifçe elimizle
malzemeyi birbiriyle karıştıralım
fırın kabına alıp üzerine çörek otu serperek (benim yoktu evde kullanmadım)
180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim

benim yoktu deneyemedim.
küçük kek kalıplarındada pişirebilirsiniz
değişik ve hoş birgörüntü oluşacaktır.

ben mayonez ve ketçapla servis ettim
limon sıkarakta yiyebilirsiniz
veya sarımsaklı yoğurtla
yada sade
tercih sizin
afiyet olsu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder