28 Mart 2011 Pazartesi

karamelli pasta

kendimi ve kızımı (köftemi) tanıttıktan sonra 
gelelim artık tariflere.
ben aslında öyle oturup kalkıp yemek yapan biri değilim.
ama heves ettim bakalım bu işe umarım devamlı olur.
yemek tarifleri ağırlıklı olmak üzere hayata dair birçok şeyi paylaşmak isterim sizinle bu platformda.
umarım takip eder beğenirsiniz.

öncelikle tatlı yiyelim tatlı konuşalım diyerek
pasta tarifi paylaşmak istiyorum

karamelli pasta
tarif bana ait değildir. sevimlimutfak isimli bir siteden aldım bir iki küçük değişiklikle denedim.
sonuç nefis

karamelli pasta


Malzemeler:
Pandispanya:

5 yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
3 yemek kaşığı sıcak su
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu

Karamelli ara kreması:

2 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
1/2 su bardağı şeker
2,5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nışasta
1,5 yemek kaşığı kakao
1/2 paket vanilya

Üst kaplaması:
1 paket kremşanti
1 su bardağı süt

Üst karamel sosu:
1 çay bardağı şeker
1,5 su bardağı su
1,5 yemek kaşığı nışasta
1/2 paket vanilya

Yapılışı:

öncelikle Pandispanyayı yapıyoruz.
yumurta ve şeker iyice çırpılır. Sıcak suyu eklenir.
daha sonra un, kakao ve kabartma tozu (ben 1.5 paket kullandım) karışıma elenir.
elememizin sebebi un kabartma tozu ve kakaoda topaklanma olmasını önlemek.
tekrar karıştırıp yağladığımız kalıba döküp 180 derecede pişirelim
yaklaşık 20 25 dk da pişer. pandispanyaya bir kürdan batırarak kontrol edebilirsiniz pişip pişmediğini.
yalnız ilk 20 dk fırını açmamak gerekir. güzel kabarması açısından.

pandispanyayı fırına verince pişmesini beklemeden Ara kremasına başlıyoruz,
bir tencereye şekeri koyup karamelleşene kadar pişirelim. şeker eriyecek
bu aşamada çok dikkat edin sakın şekerin tadına filan bakmayın kaşıkla
çünkü ısısı çok yüksek
eriyince yine dikkatli bir şekilde suyu ilave edelim.
su ile birlikte şeker tekrar eriyecek kaynayacak.
başka bir kapta sütün, un, nışasta ve kakao karıştıralım.
sütlü karışımı kaynayan karamelli suya ekleyelim.
tekrar kaynatalım. kaynayınca iki dakika kadar daha bekleyip ateşten alıyoruz.
bu aşamada vanilyayı ekleyip çırpıyoruz.
evet ara kremada hazır durumda ılımaya bırakıp

Üst kaplamasına geçiyoruz kremşanti ile sütü iyice çırpıp buzdolabında bekletelim.
dikkat edeceğimiz hususyoğun bir kıvam tutturmak açısından süt soğuk olmalı.
ve pakette yazan ölçüden yarım bardak kadar az kullanın sütü.

geldik pastanın en gösterişli kısmına Üst karamel sos,
tencerede yine şekeri karamelize ediyoruz.
yarım su bardağı suyu dikkatlice karamelize olmuş şekere ekliyoruz ve kaynatıyoruz.
katılaşan şeker tekrar eriyor bu sayede
bir su bardağı suyun içinde nişastayı eritip karamelli suya ilave ediyoruz.
kaynayana kadar pişiriyoruz.
Ateşten alıp vanilyayı ekliyelim karıştırıp ılımaya bırakalım.

evet tüm hazırlık tamamlandı şimdi gelelim birleştirme kısmına
soğuyan pandispanyayı enlemesine ikiye bölelim
biraz süt ile ilk parçayı nemlendirelim.
ara kremasını sürüp istediğiniz meyveleri ekleyin
ben çikolataya çileği çok yakıştırıyorum bu sebeple çilekli yaptım.
hiç birşey eklemedende yapabilirsiniz.
sonra 2. katıda üstüne kapatıyoruz. sütle nemlendiriyoruz.
krem şanti ile kaplayıp. karamelli sosu üzerine döküyoruz.
ben fındık ve antep fıstığı parçaları döktüm üzerine
dilerseniz dökmeyedebilirsiniz isteğinize kalmış
yada başka malzemelerle süsleyebilirsiniz.
gerçekten gösterişli bir pasta oluyor tadıda nefis
tavsiye ederim afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder