29 Mart 2011 Salı

muhallebili kedi dili pasta

geçen gün markette kedi dili bisküvi görünce hemen aldım.
daha önce ne yemiştim ne de denemiştim.
fakat çok pratik pastada tramisuda çok kullanılıyor.
muhallebili kedi dili pasta
biz yedik beğendik umarım sizde dener beğenirsiniz.



malzemeler

1yumurta
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
yarım paket vanilya
1 paket kremşanti toz halinde (1 kutuda 2 tane çıkıyor 1 tanesini kullanacağız.
kedi dili bisküvi

yapımı
öncelikle 1 yumurtayı çırpma kabına alıp mikserle çırpıyoruz.
un, şeker ve sütü ilave edip yine çırpıyoruz. (köpük köpük çok güzel bir kıvamı oluyor)
bu karışımı ateşe alıp muhallebi kıvamını bulana kadar pişiriyoruz. (pişdikçe karışımın köpükleri sönüp hoş yoğun bir kıvam alıyor.)
pişen muhallebiyi ocaktan alıp yarım paket vanilyayı ekleyip mikserle 1-2 dakika karıştırıyoruz.
toz kremşantiyi ekleyip yine mikserle 3 - 4 dakika karıştırıyoruz.
(tadı kıvamı öyle güzel oluyorki insanın pasta haline getirmeden yiyesi geliyor)
kedidillerini tepsiye dizip muhallebiyle üzerini kaplıyoruz.
tekrar kedidilini dizip tekrar muhallebiyle kaplayıp
biraz ılıyınca buzdolabına alıp mümkünse 1 gün bekletiyoruz.
üzerine çikolata sos ile servis ediyoruz.

öneriler
evde olmadığı için kullanamadım
bana öyle geldiki bu tatlı kesin meyve istiyor
ara bölüme muz veya çilek parçaları çok iyi olurdu
tadı daha hafif ve ferahlatıcı olurdu.

bu tatlının bu krema kısmını başka bir siteden almıştım (sevimlimutfak)
arkadaş orada etimekle yapmış
etimekleri irili ufaklı parçalayıp muhallebiye eklemiş üzerine çikolata sosu
ben denemedim ama yapan çok beğenmiş önermiş
yani kedi dili yoksa etimeklede deneyebilirsiniz.

veya kremayı hazır pasta keklerinin arasına da kullanabilirsiniz
gerisi size kalmış artık
yalnız bu kremayı mutlaka deneyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder