3 Nisan 2011 Pazar

limonlu parfe

yaza yakışan bir tat daha 
...parfe...
ekşi ve tatlının buluştuğu tatları çok seviyorum.
bu sebeple limonlu parfeyi tercih ettim.
değişik, farklı meyvelerlede yapmanız mümkün.
tadı ise hımmm çok ferah ve serinletici dondurma gibi

malzemeler
2 paket yulaflı bisküvi (pötibör bisküvide olabilir)
2 yumurta
yarım bardak kadar toz şeker
1 paket krema 
1 limon
derindondurucuya girebilecek bir kap
isteğe bağlı olarak içini süsleyecek çilek parçaları veya sizin seçeceğiniz başka bir malzeme



yapımı
yulaflı bisküviyi rondodan geçirip toz haline getiriyoruz. kabımızın tabanına yayıyoruz. (bir çok parfe tarifinde pötibör bisküvi kullanılıyor. ben cheese kekdende tadını sevdiğim için yulaflı bisküvi kullandım. 2 -3 kaşık süt ile malzemeyi biraz yumuşattım.) (un haline gelmiş bisküvi tozundan 1 bardak kadar parfenin üstünü süslemek için ayırabilirsiniz.)
yumurtaların beyazlarını ve aklarını ayırıyoruz.
aklarını uygun bir çırpma kabında kar haline gelene kadar çırpıyoruz. yaklaşık 5 dakika yüksek devirde çırpın.
yumurta sarıları ile şekerleride ayrı bir kapta 3 -4 dakika çırpıyoruz.
1 limonun suyu ile 1 limonun rendelenmiş kabuğunuda yumurta sarılarına ekliyoruz.
1 paket kremayı ilave edip tekrar çırpıyoruz. 
kar haline getirdiğimiz yumurta akları ile sarılarının olduğu karışımı biraraya getirip.
yumurta beyazlarının köpüklerini çok fazla söndürmeden tahta bir kaşıkla alt üst ederek karıştırıyoruz.
(köpüklerin sönmemesi açısından bu aşamada karıştırma işlemini mikserle yapmayın )
son hali ile meydana gelen karışımı
bisküvileri eklediğimiz kalıba döküp derin dondurucuda 4 - 5 saat bekletyiyoruz.

öneri
ben farklı bir görünüm için içine en son aşamada karışımı bisküvilerin üzerine dökmeden önce  küçük parçalarla doğrayıp yıkayıp kuruladığım çilek parçalarınıda karışıma ekledim.
isteğe bağlı olarak sizde yapabilirsiniz fakat şart değil tabiki.
olmasada olur.
afiyet olsun lezzetli ve serinletici olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder