3 Nisan 2011 Pazar

ev yapımı çilekli dondurma

havalar ısınır yaz yaklaşırken
sizlere serinletici çok sevilen bir tat sunuyorum.
...dondurma...
ilk olarak çilekli denedim.
zamanla diğer çeşitleride deneyip paylaşmak istiyorum.
bekleme süresi biraz uzun fakat yapımı çok pratik ve tadı lezzetli

tarifi lezzet soframız isimli yemek kitabından aldım.
kitaptaki miktarları beğenmeme ihtimaline karşılık deneme için
azalttım.
severseniz miktarları arttırıp çoğaltabilirsiniz.

malzemeler
250 gr kadar çilek
 1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3 çorba kaşığı limon suyu
yarım paket krem şanti

yapımı
çilekleri yıkayıp temizliyoruz. blendırdan geçirerek püre haline getiriyoruz.
şekeri ekleyip tekrar karıştırıyoruz.
ardından süt ve limonu yarım paket krem şantiyi ekleyip tekrar çırpıyoruz. (aslında tarifte krem şanti yoktu. 
yakışacağını düşünerek kullandım. gayet güzel oldu)
uygun bir kapta derin dondurucuda en az 6 7 saat bekletiyoruz.
dondurmayı 1 - 2 saatte bir karıştırmanız iyi olur.
afiyet olsun.

2 yorum: